Pristup informacijama

Pristup informacijama

Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduje, raspolaže ili nadzire Virkom d.o.o. uređeno je Zakonom o pravu na pristup informacijama (NN 25/13, 85/15, 69/22). Zakonom se uređuje pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti, propisuju se načela, ograničenja, postupak i način ostvarivanja i olakšavanja pristupa i ponovne uporabe informacija. Cilj ovog Zakona je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja informacijom, načelu međusobnog poštovanja i suradnje te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona „obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom“.

Informacija, u smislu navedenog Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja „svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti“

Ponovna uporaba informacija, u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona „znači uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalne ili nekomercijalne svrhe drukčije od izvorne svrhe u okviru javnog posla za koji su te informacije izrađene. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihovog djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu“.

Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem zahtjeva službeniku za informiranje na slijedeće adrese:

  • putem pošte na adresu Virkom d.o.o., Kralja Petra Krešimira IV 30, 33 000 Virovitica
  • putem elektronske pošte na adresu službenika za informiranje: pravnasluzba@virkom.hr
  • predati osobno u Virkom d.o.o. u pisarnicu

Virkom d.o.o. ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, kao i na naknadu troškova dostave tražene informacije.
Visina naknade za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, određena je sukladno kriterijima iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Kriteriji za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN, br. 12/14)

Ispravak kriterija za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN, br. 15/14)

Povjerenik za informiranje je neovisno državno tijelo za zaštitu prava na pristup informacijama koji štiti, prati i promiče Ustavom Republike Hrvatske zajamčeno pravo na pristup informacijama.

Povjerenik za informiranje – preuzimanje obrazaca

 
Službenica za informiranje:

Blaženka Špoljarić dipl. iur.
tel: 033 725 802
e-mail: pravnasluzba@virkom.hr

Zamjenica službenice za informiranje:

Emina Mijok, bacc.admin.publ.
tel: 033 721 304
e-mail: emina.mijok@virkom.hr

UPITNIK ZA SAMOPROCJENU TJV SUKLADNO ZPPI

 

Dokumenti prema Zakonu o pravu na pristup informacijama

Na temelju članka 10. Zakona o pravu na pristup informacijama (Narodne novine broj 25/13, 85/15) Virkom d.o.o. Virovitica objavljuje dokumente:

Donacije

 

PRAVILNIK O SPONZORIRANJU I DONIRANJU

 

Informacije o unutarnjem ustrojstvu

 

Uprava i odjeli

Ured direktora

Damir Marenić, dipl.ing. geol., Direktor

telefon: (033) 722-714

e-mail: damir.marenic@virkom.hr

Tehnička služba

Dražen Golub, dipl.ing.građ., Voditelj službe vodoopskrbe i odvodnje

telefon: (033) 725-821

e-mail: vodovod@virkom.hr

 

Dr. sc. Slavko Kepec, Voditelj laboratorija

telefon: (033) 725-817

e-mail: laboratorij@virkom.hr

 

Ksenija Vukšić-Zidar, dipl.ing.teh.,

Voditelj poslova odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda

telefon: (033) 099-310-3434

e-mail: ksenija.zidar@virkom.hr

 

Financijsko-računovodstvena služba

Slađana Skupnjak, dipl.oec., Voditelj računovodstva

telefon: (033) 725-820

e-mail: racunovodstvo@virkom.hr

 

Informatička služba 

Boris Kelčec, mag.inf., Voditelj informatike

telefon: (033) 800-098

e-mail: informatika@virkom.hr

 

Pravna, kadrovska i opća služba

Blaženka Špoljarić, dipl.iur., Voditelj pravne, kadrovske i opće službe

telefon: (033) 725-802

e-mail: pravnasluzba@virkom.hr

Nadzorni odbor:

  • Dario Vranek, predsjednik
  • Vjekoslav Karaba, član-predstavnik radnika
  • Tihomir Majstorović, član
  • Marijan Podnar, član
  • Dražen Šešet, član
  • Ivan Jezerčić, član
  • Tomislav Kolec, član

 

Skupština:

        • Gradonačelnik  grada Virovitice – Ivica Kirin
        • Gradonačelnik grada Slatine – Tomo Tomić
        • Gradonačelnik grada Orahovice – Milan Babac
        • Načelnik općine Pitomača – Željko Grgačić
        • Načelnik općine Gradina – Josip Vučemilović-Jurić
        • Načelnik općine Lukač – Đuro Bukvić
        • Načelnik općine Suhopolje – Goran Doležal
        • Načelnik općine Špišić Bukovica – Hrvoje Miler
        • Načelnik općine Čačinci – Alen Jurenac
        • Načelnik općine Zdenci – Tomislav Durmić
        • Načelnik općine Crnac – Matija Grgurić
        • Direktor Papuk d.o.o. – Vlatko Podnar
        • Načelnik općine Nova Bukovica – Tomislav Bračun
        • Načelnik općine Čađavica – Stjepan Novoselec
        • Načelnik općine Mikleuš – Robert Grabar
        • Načelnik općine Sopje – Berislav Androš
        • Načelnik općine Voćin – Predrag Filić
        • Načelnik općine Podravska Moslavina – Dominik Cerić

       

      Povjerenstvo za reklamacije

      Temeljem odredbi čl. 26. Zakona o zaštiti potrošača (Narodne novine broj 19/22, 59/23), u Virkomu d.o.o. osnovano je povjerenstvo za reklamacije potrošača. Povjerenstvo pisanim putem odgovara na primljene reklamacije i pritužbe potrošača.

      Podnošenje prigovora

      Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača (NN broj 19/22, 59/23) korisnici naših usluga svoje nezadovoljstvo na pruženu uslugu mogu iskazati Prigovorom.  Prigovor se podnosi u pisanom obliku najkasnije do isteka roka plaćanja, a može se podnijeti na jedan od sljedećih načina:

      • Neposredno u poslovnim prostorijama – sjedištu Društva, Kralja Petra Krešimira IV 30, Virovitica
      • Putem pošte na adresu: Virkom d.o.o.,Kralja Petra Krešimira IV 30, 33000 Virovitica
      • Putem elektroničke pošte Društva na: pravnasluzba@virkom.hrvirkom@virkom.hr
      • Putem drugih sredstava mrežne komunikacije koja omogućuju pohranu vremena i sadržaja komunikacije na trajnom mediju

      U slučaju podnošenja pisanih prigovora korisnicima će se na jedan od prethodno navedenih načina potvrditi zaprimanje prigovora.

      Na prigovore korisnika Društvo će odgovoriti u roku 15 dana od dana zaprimanja prigovora u pisanom obliku jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača.

       

      Podnošenje reklamacija

      Nakon primitka odgovora na pisani prigovor iz članka 10. Zakona o zaštiti potrošača (NN broj 19/22, 59/23), odnosno po isteku roka za dostavu odgovora trgovca na pisani prigovor ako trgovac potrošaču nije dostavio odgovor na pisani prigovor u roku iz članka 10. stavka 6. Zakona o zaštiti potrošača, potrošač može podnijeti reklamaciju Povjerenstvu za reklamacije potrošača trgovačkog društva Virkom d.o.o., na koji je isto dužno odgovoriti u roku od 30 dana od dana primitka istog.

      Podnošenje reklamacije može se podnijeti na jednak način kao i prigovor.

      U slučaju podnošenja reklamacija korisnicima će se na jedan od prethodno navedenih načina potvrditi zaprimanje reklamacija.

      Sukladno članku 26. stavak 5. trgovac koji pruža javne usluge iz članka 25. stavka 1. točka 5.  Zakona o zaštiti potrošača (NN broj 19/22, 59/23) dužan je osnovati povjerenstvo za reklamacije potrošača u čijem radu sudjeluje i predstavnik udruge za zaštitu potrošača

      Zadaća Povjerenstva za reklamacije potrošača je donošenje odluka na transparentan, objektivan i nediskriminirajući način.

      U vezi s prigovorom odnosno reklamacijom koja se odnosi na javne usluge potrošač može pokrenuti sudski ili izvansudski postupak tek nakon što je iscrpio postupke podnošenja pisanog prigovora i reklamacije ili postupak utvrđen zakonom kojim se uređuje opći upravni postupak u odnosu na zaštitu od postupanja pružatelja javnih usluga te posebnim zakonom koji se primjenjuje na pružatelja javnih usluga.

      Članovi povjerenstva:

      • Blaženka Špoljarić, dipl.iur., Virkom d.o.o., član Povjerenstva
      • Darko Jedvaj, Virkom d.o.o., Virkom d.o.o., član Povjerenstva
      • Slavko Tremski, predstavnik udruge za zaštitu potrošača, član Povjerenstva

      Kontakt